Експозиції / ЗАРУБІЖНЕ МИСТЕЦТВО ХVІІІ - ХХ ст.

Музейну експозицію продовжує західноєвропейська графіка, у свій час передана Ермітажем із Санкт-Петербурга. Розділ розпочинає офорт із циклу «Види Риму» італійського мистця ХVIII ст. Д.Піранезі. Витончені психологічні зарисовки сучасників бачимо у літографіях француза П.Гаварні. Технічною досконалістю відрізняються листи репродукційної графіки-офорти і літографії з картин майстрів Італії, Німеччини, Франції.

Окреме місце в залі зарубіжного мистецтва займають полотна польських живописців Ф.Лампі «Весталка», Ю.Фалата «Повернення з полювання», Ю.Меґоффера «Співачка», Є.Коссака «Повстанець», Г.Виґживальського  «Шукач перлів». Відомо, що автор картини «На жнивах» В.Щепанік, до війни працював у Тернополі. Експозицію доповнили відреставровані портрети Короля Польщі С.Лєщинського і бургомістра Тернополя В.Лучаківського.
Окреме місце займають твори релігійного живопису невідомих майстрів Австрії, Німеччини, Італії. Великий образ «Христос в Еммаусі» (1863), що надійшов із церкви с. Криве Підволочиського району, одне із останніх надбань музею – «Зустріч Ісаака з Ребеккою» (2-а пол.. ХІХ ст.).

Кращі риси італійського Відродження втілює картина «Муки святого». Привертають увагу ілюзорний натюрморт «Симфонія» (1753), парадний «Портрет молодого чоловіка» (ХVII ст.), «Смерть Лукреції» (ХVIIІ ст.) невідомих авторів. Французьку школу представляють два твори на міфологічні теми і класичний пейзаж середини ХVIIІ ст. Про мистецтво Чехії дають уяву картини П.Брандля «Навчання рахунків» і «Портрет чоловіка з монетами» невідомого автора  ХVIIІ ст.

Малярство Росії представлене пейзажами «передвижників». Експозицію доповнюють теракотова статуетка ангела, портрет хлопчика (автор П.Біліньскі) та бронзова копія погруддя Венери Мілоської.
ЗАРУБІЖНЕ МИСТЕЦТВО ХVІІІ - ХХ ст.
Невідомий автор. Італія. СИМФОНІЯ. 1753 р.
Невідомий автор. Австрія. ХРИСТОС В ЕММАУСІ. 1863 р.